Strazile si infrastructura rutiera din municipiul Sibiu continua sa se modernizeze

Strazile si infrastructura rutiera din municipiul Sibiu continua sa se modernizeze

- in Actualitate
360
0
Spread the love

MAI MULT DE 58 MILIOANE LEI FONDURI NERAMBURSABILE REGIO VOR FI INVESTITE IN MUNICIPIUL SIBIU PENTRU TRASEE PIETONALE SI PISTE DE BICICLETE MODERNE

Strazile si infrastructura rutiera din municipiul Sibiu continua sa se modernizeze si sa se adapteze noilor necesitati pentru a oferi cetatenilor un aer curat si o stare de sanatate si cresterea starii de siguranta, prin alte doua contracte de finantare semnate. Proiectele ce vizeaza realizarea unui coridor de deplasare cu bicicleta intre cartierului Strand cu zona centrala si parcul Sub Arini, precum si realizarea unui traseu pietonal pentru biciclisti de-a lungul raului Cibin, au intrat la finantare, urmand a se finaliza pana in 2022, cel tarziu. Contractele de finantare au fost semnate de catre doamna Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu si domnul Simion Cretu, directorul general al ADR Centru, fondurile europene nerambursabile solicitate fiind alocate Regiunii Centru din bugetul Axei Prioritare 4 a POR 2014-2020.

   ”Scopul nostru este sa imbunatatim mediul urban, sa revitalizam si regeneram zonele din municipiu pentru imbunatatirea mobilitatii urbane. Solutiile de mobilitate alternativa, nemotorizate reprezinta premisele realizarii unui sistem de transport durabil cu emisii scazute de CO2. Vrem sa imbunatatim performantele in domeniul mobilitatii urbane prin crearea de trasee de conectare a diferitelor zone din municipiu, prin accesibilizarea, modernizarea si extinderea retelei de piste de biciclete. Vom avea peste 5 km de piste de biciclete, iar pe tronsoanele pe care le vom moderniza vom sistematiza terenul, avem prevazute lucrari de  curatare a zonelor verzi de resturi vegetale, pietre, vom decoperta zonele unde solul nu este fertil, urmand a se asterne rulouri de gazon. Se vor planta noi arbori, vor fi amplasate banci, cosuri de gunoi, iar sistemul de iluminat al acestor trasee se va face prin sisteme compuse din proiector led amplasate pe stalpi noi de iluminat”, a declarat doamna Astrid Cora Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Cele doua proiecte contractate azi au o valoare totala de 60.371.708,45 lei, din care 58.443.174,99 lei reprezinta finantarea nerambursabila solicitata de catre beneficiarul proiectului, Primaria municipiului Sibiu, pentru realizarea proiectelor. Aceste fonduri vor fi alocate prin Axa prioritara 4 a POR 2014-2020, , prin Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon in municipiile resedinta de judet prin investitii bazate pe planurile de mobilitate urbana durabila, gestionat la nivel regional de ADR Centru.

   ”Implementarea acestor proiecte va conduce, prin realizarea acestor tronsoane pentru deplasarea cu bicicleta, la cresterea accesibilitatii si atractivitatii intre diverse zone ale municipiului, contribuind la cresterea calitatii vietii cetatenilor. Efectele benefice se vor vedea inclusiv asupra starii de sanatate a sibienilor, atat datorita utilizarii unui mod de deplasare nepoluant si sanatos, cat si datorita reducerii deplasarilor cu autovehiculul si a efectelor nocive ale acestuia. Doar in acest an, am semnat alte patru contracte prin care finantam realizarea unui parc si zone de agrement in cartierul Tilisca, modernizari de strazi, achizitionarea de mijloace de transport nepoluante, desenarea unor trasee ”verzi” pentru transportul public in zona centrala, proiecte ce contribuie fiecare la scopul municipalitatii, de a avea un oras prietenos si ofertant pentru cetateni si pentru turisti” a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru. 

Descrierea investitiilor:

  1. Proiectul ”Traseu pietonal si pentru biciclisti de-a lungul raului Cibin”  are urmatoarele componente:

Proiectul presupune realizarea de piste pentru biciclisti cu dublu sens (latimea benzii de circulatie pentru biciclete /sens fiind de 1,00 m) de-a lungul raului Cibin cu refacerea pe un metru  latime stratul de uzura al carosabilului, unde este cazul. Traseul este alcatuit din 6 tronsoane distincte in lungime totala de 3.674 m:

–  Tronson 1 – traseul este adiacent trotuarului stang al strazii Maramuresului (pe directia de mers dinspre str. Profesor Aurel Popa catre soseaua Alba Iulia).

–  Tronson 2 – pe malul drept al raului Cibin, cu punctul de inceput in zona sensului giratoriu de la intersectia dintre soseaua Alba Iulia si str. Malului, in apropierea trecerii de pietoni catre supermarketul Kaufland, iar ca punct final, rampa de coborare a subtraversarii ciclo – pietonale a podului Neculce.

–  Tronson 3 – punctul de inceput este rampa de urcare a subtraversarii ciclo – pietonale a podului Neculce, iar punctul final este rampa de coborare a subtraversarii ciclo – pietonale a podului Piata Cibinului.

–  Tronson 4 – cu punctul de inceput la rampa de urcare a subtraversarii ciclo – pietonale a podului Piata Cibinului, iar punctul final – zona intersectiei cu str. Gladiolelor.

–  Tronson 5 – este pozitionat pe amplasamentul actual al trotuarului stang al strazii (pe directia de mers dinspre str. Gladiolelor catre str. Rusciorului).

–  Tronson 6 – are punctul de inceput – zona podului peste Cibin de pe str. Rusciorului, iar punctul final al tronsonului este in zona autostrazii A1.

Pentru asigurarea continuitatii circuitului pistelor de biciclete in zona traversarii raului Rossbach se va realiza o pasarela ciclo-pietonala metalica cu deschiderea de 30,80 m. Totodata, se vor realiza alte doua pasarele ciclo-pietonale metalice cu aceiasi deschidere ce vor asigura conectivitatea traseului nou creat cu pistele existente de biciclete de pe str. Viitorului si Muresului. Prin proiect sunt propuse si lucrari de amenajare peisagistica (pe tronsoanele 2, 3, 4 si 6), lucrari de iluminat public, precum si dotarea spatiilor nou create cu mobilier urban.

2.       Proiectul ”Coridor de deplasare cu bicicleta pentru conectarea cartierului Strand cu zona centrala si parcul Sub Arini” presupune realizarea unui coridor de deplasare cu bicicleta care sa conecteze zona centrala a municipiului Sibiu cu cartierul Strand si Parcul Sub – Arini, prin introducerea infrastructurii specifice acestui mod de deplasare si cresterea atractivitatii si sigurantei deplasarilor cu bicicleta. Lungimea totala a coridorului de deplasare cu bicicleta (traseu format din: piste de biciclete, zone shared-space si zone de tranzit) este de 2.320 m.

Proiectul propune urmatoarele lucrari pentru realizarea unei retele de piste de biciclete, zone comune si de tranzit:

–  Str. Maramuresului – Lucrari carosabil, Lucrari trotuare, Lucrari piste biciclete, Amenajari spatii verzi, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare)

–  Str. Aurel Popa – Lucrari piste biciclete, Amenajari spatii verzi, Altele (marcaje si semnalizare)

–  Str. Doljului – Lucrari carosabil, Lucrari trotuare, Lucrari piste biciclete, Amenajari spatii verzi, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare)

–   Str. Bihorului – Lucrari carosabil, Lucrari trotuare, Lucrari piste biciclete, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare)

–  Str. Gorjului – Lucrari carosabil, Lucrari trotuare, Lucrari piste biciclete, Amenajari spatii verzi, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare)

–  Str. Strandului – Lucrari trotuare, Lucrari piste biciclete, Altele (marcaje si semnalizare)

–  Str. George Cosbuc – Lucrari piste biciclete, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare)

–  Theodor Neculuta – Lucrari carosabil, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare, scari)

–  Str. Munteniei – Altele (marcaje si semnalizare);

–   Pasajul Spitalului – Lucrari carosabil, Lucrari trotuare, Amenajari spatii verzi si altele (marcaje, semnalizari, lucrari edilitare).

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may also like

Secretara de la Federația Română de Canotaj a primit mai mulți bani după desfășurarea Jocurilor Olimpice de la Paris decât multiplul campion la natație David Popovici. 

Spread the love Fostul ministru Eduard Novak a